Welcome to Untouchable's Paradise.You want to F o l l o w ? or go back H o m e ?
Diary About Links Freebies
Speak Up


this is untouchables
Hate me? GTH dear.
0like to eat this entry
Puding Jagung ♥ ♥
Nov 14, 2010 | 7:14 PM | 0 beautiful(s)


Heheheh.. Sempena ary ahad yang mulia nih aku nak share lah something dengan ampa sumaa :)
Actually aku neyh dah berkurun nak bake chocolate cake,buat puding jagung and buat nasik lemak.. Tapi sampai ary nih aku tak berpeluang nak buat.. HUKHUK :(
Aku dah kempunan gila babeng nak masak benda alah nih..HUHUHU..

Tak pa tak pa.. Ary nih aku nak share ngan ampa suma cara nak buat Puding Jagung tuh.. Tapi kan, resipi nih pun aku amek ja dari Mesra.net nih.. HEHEHE.. Enjoyyy :::

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Bahan-Bahanya:

1 liter susu segar
150 gm gula

130 gram tepung kastard
1 ½ tin jagung


 Caranya:

Didihkan 750cc susu bersama gula di dalam periuk. Ketepikan. Masukkan 250cc susu ke dalam tepung kastard dan kacau hingga sebati. Campurkan adunan kastard bersama susu mendidih dan kacau hingga pekat. Masukkan jagung dan kacau adunan lagi. Padamkan api. Tuangkan adunan ke dalam acuan dan sejukkan hingga beku.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 


Yeay ! Ni lah caranya nak buat.. Tapi aku sendirik pon tak penah cuba lagi.. HEHEHE.. Kalau ada sapa-sapa yang tau cara nak buat puding nih lagi mantap dari resepi nih, tolong bagi tao resepi kat aku taoo :) Lastly enjoyyy with this picture guys...


Sedapp kann? *URGHHHH* Nak sangat !!


Labels:



OLDER || NEWER